Kreftsjekken – følg Krefteregisterets screeningprogrammer på Facebook

Den 1. oktober lanseres Kreftsjekken på Facebook. Kreftsjekken er en Facebookside som retter seg mot kvinner i målgruppene for Mammografiprogrammet og Masseundersøkelsen mot livmorhalskreft. Lik siden og del gjerne innholdet med andre.

Den 1. oktober lanseres Kreftsjekken på Facebook. Kreftsjekken er en Facebookside som retter seg mot kvinner i målgruppene for Mammografiprogrammet og Masseundersøkelsen mot livmorhalskreft. Det har vært viktig for oss å få på plass Kreftsjekken til Rosa Sløyfe-kampanjen starter, sier Solveig Hofvind, som leder Mammografiprogrammet i Kreftregisteret.

Kreftsjekken er en del av en bevisst strategi for å komme i kontakt med kvinner for å formidle relevant informasjon fra screeningprogrammene.

- Når vi nå endelig kommer på Facebook er det ikke fritt for at vi som arbeider i begge programmene er veldig spente, sier Solveig Hofvind. Vi håper at vi med denne satsingen kan nå ut til flere og bidra til mer oppmerksomhet og kunnskap om screeningprogrammene våre.

Solveig Hofvind oppfordrer til engasjement og nettvett. Det er viktig for den enkelte å være oppmerksom på at det ikke skal legges ut informasjon om personlige forhold/helseopplysninger om seg selv eller andre.